Het was moeilijk, zo niet onmogelijk, om garanties tussen fabrikanten te vergelijken. Toch hebben we allemaal dezelfde paar basisvragen met betrekking tot de garantie van elk merk. Tool Box Buzz besloot leveranciers rechtstreeks te vragen deze basisvragen in gewoon Engels te beantwoorden. En dat deden ze!
Dit Zijn De Vragen Die We Hebben Gesteld
We ontdekten dat 14 vragen alle informatie bevatten die we nodig hebben. Dus hier is wat we elk merk vroegen:
Voor elke categorie elektrisch gereedschap dat u verkoopt (als er meer dan één zijn), inclusief batterijen:
- Wat zijn de garantievoorwaarden?
- Hoe wilt u dat de registratie wordt gedaan, of helemaal niet?
- Hoe lang duurt het voordat een klant zich registreert nadat hij een aankoop heeft gedaan?
- Moet je de bon bewaren?
- Welke garanties dekken ze?
- Is de klant verantwoordelijk voor een deel van de reparatie-/vervangingskosten?
- Wat zijn de uitsluitingen?
- Wat kunt u doen om de garantie te laten vervallen?
- Hoe krijg ik service? Breng het gereedschap naar de winkel, breng het naar een dealer en stuur het naar een reparatiecentrum. )?
- Indien naar een servicecentrum, hoeveel gecertificeerde reparatiefaciliteiten zijn er in de VS?
- Hoe bepalen ze of een gereedschap onder de garantie valt?
- Als de klant het ergens naartoe moet sturen, wie betaalt dan de verzendkosten?
- Als de klant het gereedschap naar een winkel of dealer brengt, krijgt hij dan onmiddellijk een vervanging?
- Is er een gemiddelde doorlooptijd?
De Gedekte Merken
15 merken reageerden op onze vragen. Aan de leveranciers is gevraagd om in een standaardformaat te reageren. Hun daadwerkelijke antwoorden zijn hieronder gelinkt met hun naam (nummers na een merklink naar afzonderlijke documenten).
Wat Zijn De Garantievoorwaarden?
Dit is de meest fundamentele vraag en het uitgangspunt voor de meeste van onze overwegingen. Natuurlijk zit de duivel in de details, en de rest van de vragen gaan daarop in. Maar hier beginnen we allemaal.
BLACK + DECKER 2 jaar voor gereedschap en batterijen
Bosch Snoergereedschap 1 jaar
CRAFTSMAN 90 dagen geld terug | 3 jaar beperkt
DEWALT 90 dagen geld-terug-garantie, 1 jaar gratis en 3 jaar beperkte garantie voor de meeste gereedschappen. De batterijgarantie is 2 of 3 jaar.
Festool 3 jaar slijtage
Hart 3 jaar
Hilti 20 jaar garantie. 2 jaar slijtage
Makita 3 jaar Lithium-Ion gereedschap, batterij, oplader en pneumatische spijkermachine
Alleen Metabo HPT HPT-materialen. Geen slijtage. Afhankelijk van het type gereedschap: beperkte levensduur, 5 jaar, 2 jaar of 1 jaar*. Artikelen van het type accessoires zijn beschikbaar voor 90 dagen of 30 dagen. *
Milwaukee Elektrisch gereedschap 5 jaar
Paslode draadloze tweejarige garantie van bumper tot bumper. Pneumatiek (inclusief Duo-Fast) 1 jaar beperkte garantie. Vijf jaar op gegoten onderdelen voor beide (zie * voor details).
Porter-kabel Elektrisch gereedschap 3 jaar
De meeste items komen in aanmerking voor LSA
40 volt gereedschap 5 jaar
Skil Handheld met snoer 1 jaar | Tafelmodel 3 jaar | Snoerloos/OPE/meting 5 jaar | batterijen & opladers 2 jaar
Hoe Eist U Dat De Registratie Wordt Gedaan, Als Dat Al Gebeurt?
Registratie – met name het niet doen – is de vloek van veel drukke professionals. We zien hier dat de meeste merken tegenwoordig geen registratie vereisen.
BLACK + DECKER Niet vereist
Bosch Online of telefoon
AMBACHTSMAN niet vereist
DEWALT is niet vereist
Festool Niet vereist (in de VS)
Hart Niet vereist
Hilti Niet vereist
Makita niet verplicht, maar online aanbevolen
Metabo HPT HPT Niet vereist
Milwaukee Niet vereist
Paslode Online aanbevolen maar niet vereist
Porter-kabel Niet vereist
Ridgid Online of per post
Ryobi niet vereist
Vaardigheid niet vereist, maar aangemoedigd
Hoe Lang Vanaf De Aankoop Moet De Klant Zich Registreren?
Hoewel registratie door veel merken niet vereist is, is het een goed idee. Ook is het een goede gewoonte om nieuwe tools te registreren. Het is een goed idee om een map bij te houden met alle benodigde informatie, waaronder de bon, garantie, registratie en bon.
ZWART + DECKER N.v.t.
Bosch gereedschap met snoer en snoer op elk moment tijdens de garantieperiode
AMBACHTSMAN N.v.t
DEWALT NVT
Festool is niet vereist, maar het wordt aanbevolen om binnen 30 dagen te gebruiken.
Hart N.v.t
Hilti NVT
Makita NVT
Metabo HPT NVT
Milwaukee N.v.t
Paslode altijd tijdens de garantieperiode
Porter-kabel N.v.t.
Ridgid 90 dagen
Ryobi NVT
Vaardigheid Over het algemeen binnen 30 dagen om volledige garantie te krijgen!
Moet De Bon Bewaard Worden?
Fabrikanten eisen niet dat bonnen worden bewaard. In veel gevallen zal de fabricagedatum van gereedschappen worden gebruikt als het begin van de garantieperiode. Het is echter een goede zakelijke gewoonte om voor elke tool een map bij te houden.
BLACK + DECKER heeft de voorkeur, maar is niet vereist
Bosch Ja
AMBACHTSMAN Ja
DEWALT Voorkeur maar niet noodzakelijk
Festool Ja
Hart Nee, maar aanbevolen
Hilti Nee
Makita Nee, maar aanbevolen
Metabo HPT Nee. Maar aanbevolen
Milwaukee Nee. maar aanbevolen
Paslode nee, maar het is wel aan te raden. Anders codeert serienummer met de fabricagedatum en bepaalt de garantieperiode.
Porter-kabel heeft de voorkeur, maar is niet vereist
Ridgid nee, maar ten zeerste aanbevolen, vooral in combinatie met LSA
Ryobi Nee, maar ten zeerste aanbevolen
Vaardigheid Ja (eenmalige uitzondering)
Wat Dekt De Garantie?
Ah, hier komen we in de details van de duivel. Merk op dat de meeste garanties defecten in de fabricage van het gereedschap dekken, maar een paar gaan veel verder dan dat.
BLACK + DECKER Materiaal- en fabricagefouten
Bosch materialen en vakmanschap
AMBACHTSMAN Gebreken in materialen en vakmanschap
Jaar 2 & 3 : Defecten of defecten in materialen of vakmanschap.
Festool Alles behalve verbruiksartikelen
Hart Materialen en Hart Vakmanschap
2 jaar slijtage
Makita-materialen en vakmanschap
Metabo HPT Materialen en verwerking
Milwaukee materialen en Milwaukee vakmanschap
Paslode Cordless Everything (ook als het van een dak valt) gedurende de eerste 2 jaar; 5 jaar gegoten onderdelen. Pneumatiek Een jaar op niet-slijtvaste onderdelencomplex; 90 dagen bij normaal dragen, zie tabel*
Jaar 2-3: defecten in materialen of vakmanschap.
LSA dekt slijtage
Ryobi-materialen en Ryobi-afwerking
Skil Materialen en vakmanschap
Is De Klant Verantwoordelijk Voor Het Betalen Van Een Deel Van De Reparatie-/vervangingskosten?
In alle gevallen is de klant niet verantwoordelijk voor een deel van de reparatiekosten als het gereedschap onder de garantie valt zoals het hoort.
ZWART + DECKER Nee
Bosch Nee als de garantie niet van toepassing is
AMBACHTSMAN Nee
DEWALT Nee
Festool Nr
Hart Nee
Hilti Nee
Makita Nee
Metabo HPT-nr
Milwaukee Nee
Paslode nr
Porter-kabel Nee
Ridgid Nee
Ryobi Nee
Vaardigheid nr
Wat Zijn De Uitsluitingen?
Hier zijn meer details. Er zijn hier aanzienlijke verschillen tussen merken, maar houd er rekening mee dat de meeste leveranciers dekking niet toestaan als de tool wordt misbruikt of misbruikt, maar sommige Paslode dekken hun tools, ongeacht wat je ermee doet.
BLACK + DECKER Misbruik, onopzettelijke schade, ongeoorloofde reparaties
Bosch Misbruik, onzorgvuldige behandeling en verkeerde reparatie
CRAFTSMAN Misbruik, onopzettelijke schade, ongeoorloofde reparatie
DEWALT Misbruik, onopzettelijke schade, ongeautoriseerde reparatie
Festool Aankoop buiten de VS
Hartongevallen, verkeerd gebruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of reparaties door andere dan geautoriseerde servicecentra
Hilti Wear and-tear sluit misbruik, niet-bedoeld gebruik en bepaalde accessoires uit
Makita Normale slijtage, wijzigingen, ongeoorloofde reparatie, misbruik, verkeerd gebruik oneigenlijk onderhoud, onjuiste bediening*
Metabo HPT Ongeautoriseerde reparatie, niet-conforme onderdelen, normale slijtage, misbruik, oneigenlijk gebruik, verwaarlozing, ongevallen.
Milwaukee Normale slijtage en misbruik
Zie tafel*
Porter-kabel Misbruik, ongevallen, ongeautoriseerde reparatie
Ongelukken, verkeerd gebruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of reparaties door andere dan geautoriseerde servicecentra
Ryobi-ongevallen, verkeerd gebruik en misbruik, verwaarlozing, wijziging of wijziging door andere geautoriseerde servicecentra
Skil-garantie niet overdraagbaar
Wat Maakt De Garantie Ongeldig?
Deze garanties zijn mogelijk niet geldig als u zich buiten de Verenigde Staten bevindt. We raden altijd aan om bij een geautoriseerde dealer te kopen, ongeacht uw geografische gebied.
BLACK + DECKER Modificaties, gebruik buiten een thuisomgeving
Bosch Misbruik, onzorgvuldige behandeling en verkeerde reparatie
Wijzigingen aan CRAFTSMAN
DEWALT-wijzigingen
Festool Aanpassingen, misbruik, gebruik in strijd met de bedoeling van het gereedschap
Hart Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie
Hilti Misbruik
Makita Zie hierboven
Metabo HPT Zie hierboven.
Milwaukee Zie hierboven
Paslode draadloze niet-Amerikaanse aankoop, oneigenlijk gebruik, niet-geautoriseerde nagels
Porter-kabel modificaties
Ridgid Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie
Ryobi Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie
Skilmisbruik, wijziging, niet-geautoriseerde reparatie, aankoop via een niet-geautoriseerde of externe verkoper
Hoe Krijg Je Service?
De grote verschillen hier zijn meestal of u het gereedschap naar een detailhandelaar kunt brengen of dat u het naar een servicecentrum moet brengen.
BLACK + DECKER Fabriek of erkend reparatiecentrum
Bosch Verzenden naar of afleveren bij Bosch-servicecentrum
AMBACHTSMAN Ga naar de winkel
DEWALT Fabriek of erkend reparatiecentrum
Indiana Festool-reparatiecentrum
Hart Reparatie Centrum
Hilti Verzenden naar reparatiecentrum of naar Hilti-winkel brengen
Makita keert terug naar het reparatiecentrum
Metabo HPT Brengen of verzenden naar het servicecentrum
Milwaukee Service online en telefonisch starten
Paslode Breng naar een erkend servicecentrum of stuur het terug naar Paslode.
Porter-kabelfabriek en geautoriseerd servicecentrum
Ridgid Ga naar het reparatiecentrum
Ryobi Ga naar het reparatiecentrum
Skil Ga naar het Service Center
Hoeveel Amerikaanse reparatiecentra zijn er?
De meeste merken hebben naast fabrieksservicecentra ook honderden geautoriseerde reparatiecentra. Er is een breed scala aan diensten die u kunt krijgen in niet-fabrieksgerichte centra.
BLACK + DECKER 20 fabriek, 700+ geautoriseerd
Bosch 4 Bosch-servicecentra | 400+ geautoriseerde servicecentra
AMBACHTSMAN N.v.t
DEWALT 20 fabriek, 700+ geautoriseerd
Festool 1
Hart 214+ onafhankelijk
Hilti 4
1500+ geautoriseerd
Metabo HPT 800+ geautoriseerd
Fabriek in Milwaukee 20
Paslode 300+ geautoriseerd
Porter-kabel 20 fabriek
Ridgid 330+ – Home Depot gereedschap verhuurcentra
Home Depot gereedschap verhuurcentra
Vaardigheid 140+
Wie Bepaalt Of De Tool Gedekt Is En Hoe Doen Ze Dat?
In alle gevallen bepaalt iemand van het servicecentrum zelf of een gereedschap gedekt is. We kunnen niet weten, noch vragen hoe vergevingsgezind of streng die persoon op een bepaalde dag is.
BLACK + DECKER Servicecentrum beoordeling
Bosch Bosch Service monteur
CRAFTSMAN Retailer review
Beoordeling van DEWALT Service Center
Festool Festool medewerkers
Hart technicus
Hilti Serienummer geeft informatie
Makita-servicecentrum
Metabo HPT-technicus
Milwaukee technicus
Paslode Het servicecentrum
Porter-Cable Servicecentrum beoordeling
Ridgid technicus
Ryobi-technicus
Skill Klantenservice, technicus
Wie Betaalt De Verzendkosten (indien Onder Garantie)?
Dit is een belangrijk punt. Het kan goedkoper zijn om een gereedschap gewoon af te schaffen dan een zwaar gereedschap te kopen voor transport naar een servicecentrum. Wat het leveranciersbeleid ook is, u wilt altijd duplicaten van tools die een taak tot stilstand zullen brengen als ze defect raken.
BLACK + DECKER Klant betaalt voor verzending naar het servicecentrum
Bosch Bosch betaalt de retourkosten als de garantie dit niet dekt.
AMBACHTSMAN De klant moet het artikel aan een winkelier aanbieden
Verzending naar DEWALT klant is op kosten van de klant
Festool Festool
Hart Klant betaalt inkomend
Hilti indien onder slijtagedekking
Makita-klant (één uitzondering)*
Metabo HPT Metabo HPT
Milwaukee Milwaukee
Pneumatiek moet naar het servicecentrum worden gebracht, indien verzonden naar de fabriek, betaalt Paslode alleen voor retournering
Porter-Cable Klant betaalt verzendkosten naar het servicecentrum
Ridgid Klant betaalt uitgaand
Ryobi-klant betaalt inkomend
Skil zal servicelocaties binnen rijafstand aanbevelen. Anders pre-paid verzending
Als De Klant Het Gereedschap Naar Een Winkel Of Dealer Brengt, Krijgt Hij Dan Onmiddellijk Een Vervanging?
De meeste merken bieden binnen 30-90 dagen na aankoop een terugbetaling of vervanging aan. Sommige merken verschillen. Sommige merken kunnen een ander beleid hebben.
BLACK + DECKER De meeste retailers hebben een retourbeleid van 30 dagen
Bosch Ja binnen 30 dagen
AMBACHTSMAN Indien onder garantie, ja
DEWALT 30 dagen retour naar winkeliers; 90 dagen retour op de meeste gereedschappen in het servicecentrum
Fess Nee
Hart Nee
Hilti ja voor accu’s, opladers en ander gereedschap
Makita 30 dagen vervanging of terugbetaling
Metabo HPT 30 dagen
Milwaukee Nee
Paslode Pneumatics Winkel/dealer discretie
Porter-kabel 30 dagen bij winkelier
Ridgid 90 dagen retourbeleid naar winkelier
Ryobi biedt een retourbeleid van 90 dagen bij de winkel
Bekwaam afhankelijk van de omstandigheden
Is Er Een Standaard Doorlooptijd?
Alle merken bieden redelijke doorlooptijden, ze zijn uitzonderlijk. Uiteraard zijn deze exclusief de transittijden van de verzending. Nogmaals, zorg ervoor dat u over essentiële hulpmiddelen beschikt, of gemakkelijk kunt krijgen.
BLACK + DECKER 5 werkdagen
Bosch 5 werkdagen
AMBACHTSMAN N.v.t
DEWALT 5 werkdagen
Festool 48-72 uur
Hart Nee
Hilti Dag in, dag uit
Makita 3 dagen
Metabo HPT 48 uur
Milwaukee 7-10 werkdagen
Paslode 3 dagen
Porter-kabel 5 werkdagen
Ridgid Nee
Ryobi Nee
Vaardigheidsdoel van 5-7 dagen
Gevolgtrekking
We waren geschokt over hoe vergelijkbaar de meeste garanties zijn. En we waren erg blij om de genereuze voorwaarden van sommige merken op bepaalde gebieden te zien. Het lijkt erop dat de fabrikanten beseffen hoe belangrijk garanties zijn voor de meeste professionele aankoopbeslissingen. De voorwaarden van vergelijkbare producten tegen vergelijkbare prijzen liggen redelijk dicht bij elkaar, zoals je zou verwachten in een competitieve markt. Hoewel garantievoorwaarden niet het enige zijn dat belangrijk is bij het nemen van een aankoopbeslissing, kunnen ze uw beslissing om op lange termijn in een merk te investeren, maken of breken.