Fabrieksgaranties Vergelijken

Het was moeilijk, zo niet onmogelijk, om garanties tussen fabrikanten te vergelijken. Toch hebben we allemaal dezelfde paar basisvragen met betrekking tot de garantie van elk merk. Tool Box Buzz besloot leveranciers rechtstreeks te vragen deze basisvragen in gewoon Engels te beantwoorden. En dat deden ze!

Dit Zijn De Vragen Die We Hebben Gesteld

We ontdekten dat 14 vragen alle informatie bevatten die we nodig hebben. Dus hier is wat we elk merk vroegen:

Voor elke categorie elektrisch gereedschap dat u verkoopt (als er meer dan één zijn), inclusief batterijen:

  1. Wat zijn de garantievoorwaarden?
  2. Hoe wilt u dat de registratie wordt gedaan, of helemaal niet?
  3. Hoe lang duurt het voordat een klant zich registreert nadat hij een aankoop heeft gedaan?
  4. Moet je de bon bewaren?
  5. Welke garanties dekken ze?
  6. Is de klant verantwoordelijk voor een deel van de reparatie-/vervangingskosten?
  7. Wat zijn de uitsluitingen?
  8. Wat kunt u doen om de garantie te laten vervallen?
  9. Hoe krijg ik service? Breng het gereedschap naar de winkel, breng het naar een dealer en stuur het naar een reparatiecentrum. )?
  10. Indien naar een servicecentrum, hoeveel gecertificeerde reparatiefaciliteiten zijn er in de VS?
  11. Hoe bepalen ze of een gereedschap onder de garantie valt?
  12. Als de klant het ergens naartoe moet sturen, wie betaalt dan de verzendkosten?
  13. Als de klant het gereedschap naar een winkel of dealer brengt, krijgt hij dan onmiddellijk een vervanging?
  14. Is er een gemiddelde doorlooptijd?

De Gedekte Merken

15 merken reageerden op onze vragen. Aan de leveranciers is gevraagd om in een standaardformaat te reageren. Hun daadwerkelijke antwoorden zijn hieronder gelinkt met hun naam (nummers na een merklink naar afzonderlijke documenten).

Wat Zijn De Garantievoorwaarden?

Dit is de meest fundamentele vraag en het uitgangspunt voor de meeste van onze overwegingen. Natuurlijk zit de duivel in de details, en de rest van de vragen gaan daarop in. Maar hier beginnen we allemaal.

BLACK + DECKER 2 jaar voor gereedschap en batterijen

Bosch Snoergereedschap 1 jaar

CRAFTSMAN 90 dagen geld terug | 3 jaar beperkt

DEWALT 90 dagen geld-terug-garantie, 1 jaar gratis en 3 jaar beperkte garantie voor de meeste gereedschappen. De batterijgarantie is 2 of 3 jaar.

Festool 3 jaar slijtage

Hart 3 jaar

Hilti 20 jaar garantie. 2 jaar slijtage

Makita 3 jaar Lithium-Ion gereedschap, batterij, oplader en pneumatische spijkermachine

Alleen Metabo HPT HPT-materialen. Geen slijtage. Afhankelijk van het type gereedschap: beperkte levensduur, 5 jaar, 2 jaar of 1 jaar*. Artikelen van het type accessoires zijn beschikbaar voor 90 dagen of 30 dagen. *

Milwaukee Elektrisch gereedschap 5 jaar

Paslode draadloze tweejarige garantie van bumper tot bumper. Pneumatiek (inclusief Duo-Fast) 1 jaar beperkte garantie. Vijf jaar op gegoten onderdelen voor beide (zie * voor details).

Porter-kabel Elektrisch gereedschap 3 jaar

De meeste items komen in aanmerking voor LSA

40 volt gereedschap 5 jaar

Skil Handheld met snoer 1 jaar | Tafelmodel 3 jaar | Snoerloos/OPE/meting 5 jaar | batterijen & opladers 2 jaar

Hoe Eist U Dat De Registratie Wordt Gedaan, Als Dat Al Gebeurt?

Registratie – met name het niet doen – is de vloek van veel drukke professionals. We zien hier dat de meeste merken tegenwoordig geen registratie vereisen.

BLACK + DECKER Niet vereist

Bosch Online of telefoon

AMBACHTSMAN niet vereist

DEWALT is niet vereist

Festool Niet vereist (in de VS)

Hart Niet vereist

Hilti Niet vereist

Makita niet verplicht, maar online aanbevolen

Metabo HPT HPT Niet vereist

Milwaukee Niet vereist

Paslode Online aanbevolen maar niet vereist

Porter-kabel Niet vereist

Ridgid Online of per post

Ryobi niet vereist

Vaardigheid niet vereist, maar aangemoedigd

Hoe Lang Vanaf De Aankoop Moet De Klant Zich Registreren?

Hoewel registratie door veel merken niet vereist is, is het een goed idee. Ook is het een goede gewoonte om nieuwe tools te registreren. Het is een goed idee om een map bij te houden met alle benodigde informatie, waaronder de bon, garantie, registratie en bon.

ZWART + DECKER N.v.t.

Bosch gereedschap met snoer en snoer op elk moment tijdens de garantieperiode

AMBACHTSMAN N.v.t

DEWALT NVT

Festool is niet vereist, maar het wordt aanbevolen om binnen 30 dagen te gebruiken.

Hart N.v.t

Hilti NVT

Makita NVT

Metabo HPT NVT

Milwaukee N.v.t

Paslode altijd tijdens de garantieperiode

Porter-kabel N.v.t.

Ridgid 90 dagen

Ryobi NVT

Vaardigheid Over het algemeen binnen 30 dagen om volledige garantie te krijgen!

Moet De Bon Bewaard Worden?

Fabrikanten eisen niet dat bonnen worden bewaard. In veel gevallen zal de fabricagedatum van gereedschappen worden gebruikt als het begin van de garantieperiode. Het is echter een goede zakelijke gewoonte om voor elke tool een map bij te houden.

BLACK + DECKER heeft de voorkeur, maar is niet vereist

Bosch Ja

AMBACHTSMAN Ja

DEWALT Voorkeur maar niet noodzakelijk

Festool Ja

Hart Nee, maar aanbevolen

Hilti Nee

Makita Nee, maar aanbevolen

Metabo HPT Nee. Maar aanbevolen

Milwaukee Nee. maar aanbevolen

Paslode nee, maar het is wel aan te raden. Anders codeert serienummer met de fabricagedatum en bepaalt de garantieperiode.

Porter-kabel heeft de voorkeur, maar is niet vereist

Ridgid nee, maar ten zeerste aanbevolen, vooral in combinatie met LSA

Ryobi Nee, maar ten zeerste aanbevolen

Vaardigheid Ja (eenmalige uitzondering)

Wat Dekt De Garantie?

Ah, hier komen we in de details van de duivel. Merk op dat de meeste garanties defecten in de fabricage van het gereedschap dekken, maar een paar gaan veel verder dan dat.

BLACK + DECKER Materiaal- en fabricagefouten

Bosch materialen en vakmanschap

AMBACHTSMAN Gebreken in materialen en vakmanschap

Jaar 2 & 3 : Defecten of defecten in materialen of vakmanschap.

Festool Alles behalve verbruiksartikelen

Hart Materialen en Hart Vakmanschap

2 jaar slijtage

Makita-materialen en vakmanschap

Metabo HPT Materialen en verwerking

Milwaukee materialen en Milwaukee vakmanschap

Paslode Cordless Everything (ook als het van een dak valt) gedurende de eerste 2 jaar; 5 jaar gegoten onderdelen. Pneumatiek Een jaar op niet-slijtvaste onderdelencomplex; 90 dagen bij normaal dragen, zie tabel*

Jaar 2-3: defecten in materialen of vakmanschap.

LSA dekt slijtage

Ryobi-materialen en Ryobi-afwerking

Skil Materialen en vakmanschap

Is De Klant Verantwoordelijk Voor Het Betalen Van Een Deel Van De Reparatie-/vervangingskosten?

In alle gevallen is de klant niet verantwoordelijk voor een deel van de reparatiekosten als het gereedschap onder de garantie valt zoals het hoort.

ZWART + DECKER Nee

Bosch Nee als de garantie niet van toepassing is

AMBACHTSMAN Nee

DEWALT Nee

Festool Nr

Hart Nee

Hilti Nee

Makita Nee

Metabo HPT-nr

Milwaukee Nee

Paslode nr

Porter-kabel Nee

Ridgid Nee

Ryobi Nee

Vaardigheid nr

Wat Zijn De Uitsluitingen?

Hier zijn meer details. Er zijn hier aanzienlijke verschillen tussen merken, maar houd er rekening mee dat de meeste leveranciers dekking niet toestaan als de tool wordt misbruikt of misbruikt, maar sommige Paslode dekken hun tools, ongeacht wat je ermee doet.

BLACK + DECKER Misbruik, onopzettelijke schade, ongeoorloofde reparaties

Bosch Misbruik, onzorgvuldige behandeling en verkeerde reparatie

CRAFTSMAN Misbruik, onopzettelijke schade, ongeoorloofde reparatie

DEWALT Misbruik, onopzettelijke schade, ongeautoriseerde reparatie

Festool Aankoop buiten de VS

Hartongevallen, verkeerd gebruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of reparaties door andere dan geautoriseerde servicecentra

Hilti Wear and-tear sluit misbruik, niet-bedoeld gebruik en bepaalde accessoires uit

Makita Normale slijtage, wijzigingen, ongeoorloofde reparatie, misbruik, verkeerd gebruik oneigenlijk onderhoud, onjuiste bediening*

Metabo HPT Ongeautoriseerde reparatie, niet-conforme onderdelen, normale slijtage, misbruik, oneigenlijk gebruik, verwaarlozing, ongevallen.

Milwaukee Normale slijtage en misbruik

Zie tafel*

Porter-kabel Misbruik, ongevallen, ongeautoriseerde reparatie

Ongelukken, verkeerd gebruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of reparaties door andere dan geautoriseerde servicecentra

Ryobi-ongevallen, verkeerd gebruik en misbruik, verwaarlozing, wijziging of wijziging door andere geautoriseerde servicecentra

Skil-garantie niet overdraagbaar

Wat Maakt De Garantie Ongeldig?

Deze garanties zijn mogelijk niet geldig als u zich buiten de Verenigde Staten bevindt. We raden altijd aan om bij een geautoriseerde dealer te kopen, ongeacht uw geografische gebied.

BLACK + DECKER Modificaties, gebruik buiten een thuisomgeving

Bosch Misbruik, onzorgvuldige behandeling en verkeerde reparatie

Wijzigingen aan CRAFTSMAN

DEWALT-wijzigingen

Festool Aanpassingen, misbruik, gebruik in strijd met de bedoeling van het gereedschap

Hart Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie

Hilti Misbruik

Makita Zie hierboven

Metabo HPT Zie hierboven.

Milwaukee Zie hierboven

Paslode draadloze niet-Amerikaanse aankoop, oneigenlijk gebruik, niet-geautoriseerde nagels

Porter-kabel modificaties

Ridgid Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie

Ryobi Misbruik, misbruik, verwaarlozing, wijziging, wijziging of ongeautoriseerde reparatie

Skilmisbruik, wijziging, niet-geautoriseerde reparatie, aankoop via een niet-geautoriseerde of externe verkoper

Hoe Krijg Je Service?

De grote verschillen hier zijn meestal of u het gereedschap naar een detailhandelaar kunt brengen of dat u het naar een servicecentrum moet brengen.

BLACK + DECKER Fabriek of erkend reparatiecentrum

Bosch Verzenden naar of afleveren bij Bosch-servicecentrum

AMBACHTSMAN Ga naar de winkel

DEWALT Fabriek of erkend reparatiecentrum

Indiana Festool-reparatiecentrum

Hart Reparatie Centrum

Hilti Verzenden naar reparatiecentrum of naar Hilti-winkel brengen

Makita keert terug naar het reparatiecentrum

Metabo HPT Brengen of verzenden naar het servicecentrum

Milwaukee Service online en telefonisch starten

Paslode Breng naar een erkend servicecentrum of stuur het terug naar Paslode.

Porter-kabelfabriek en geautoriseerd servicecentrum

Ridgid Ga naar het reparatiecentrum

Ryobi Ga naar het reparatiecentrum

Skil Ga naar het Service Center

Hoeveel Amerikaanse reparatiecentra zijn er?

De meeste merken hebben naast fabrieksservicecentra ook honderden geautoriseerde reparatiecentra. Er is een breed scala aan diensten die u kunt krijgen in niet-fabrieksgerichte centra.

BLACK + DECKER 20 fabriek, 700+ geautoriseerd

Bosch 4 Bosch-servicecentra | 400+ geautoriseerde servicecentra

AMBACHTSMAN N.v.t

DEWALT 20 fabriek, 700+ geautoriseerd

Festool 1

Hart 214+ onafhankelijk

Hilti 4

1500+ geautoriseerd

Metabo HPT 800+ geautoriseerd

Fabriek in Milwaukee 20

Paslode 300+ geautoriseerd

Porter-kabel 20 fabriek

Ridgid 330+ – Home Depot gereedschap verhuurcentra

Home Depot gereedschap verhuurcentra

Vaardigheid 140+

Wie Bepaalt Of De Tool Gedekt Is En Hoe Doen Ze Dat?

In alle gevallen bepaalt iemand van het servicecentrum zelf of een gereedschap gedekt is. We kunnen niet weten, noch vragen hoe vergevingsgezind of streng die persoon op een bepaalde dag is.

BLACK + DECKER Servicecentrum beoordeling

Bosch Bosch Service monteur

CRAFTSMAN Retailer review

Beoordeling van DEWALT Service Center

Festool Festool medewerkers

Hart technicus

Hilti Serienummer geeft informatie

Makita-servicecentrum

Metabo HPT-technicus

Milwaukee technicus

Paslode Het servicecentrum

Porter-Cable Servicecentrum beoordeling

Ridgid technicus

Ryobi-technicus

Skill Klantenservice, technicus

Wie Betaalt De Verzendkosten (indien Onder Garantie)?

Dit is een belangrijk punt. Het kan goedkoper zijn om een gereedschap gewoon af te schaffen dan een zwaar gereedschap te kopen voor transport naar een servicecentrum. Wat het leveranciersbeleid ook is, u wilt altijd duplicaten van tools die een taak tot stilstand zullen brengen als ze defect raken.

BLACK + DECKER Klant betaalt voor verzending naar het servicecentrum

Bosch Bosch betaalt de retourkosten als de garantie dit niet dekt.

AMBACHTSMAN De klant moet het artikel aan een winkelier aanbieden

Verzending naar DEWALT klant is op kosten van de klant

Festool Festool

Hart Klant betaalt inkomend

Hilti indien onder slijtagedekking

Makita-klant (één uitzondering)*

Metabo HPT Metabo HPT

Milwaukee Milwaukee

Pneumatiek moet naar het servicecentrum worden gebracht, indien verzonden naar de fabriek, betaalt Paslode alleen voor retournering

Porter-Cable Klant betaalt verzendkosten naar het servicecentrum

Ridgid Klant betaalt uitgaand

Ryobi-klant betaalt inkomend

Skil zal servicelocaties binnen rijafstand aanbevelen. Anders pre-paid verzending

Als De Klant Het Gereedschap Naar Een Winkel Of Dealer Brengt, Krijgt Hij Dan Onmiddellijk Een Vervanging?

De meeste merken bieden binnen 30-90 dagen na aankoop een terugbetaling of vervanging aan. Sommige merken verschillen. Sommige merken kunnen een ander beleid hebben.

BLACK + DECKER De meeste retailers hebben een retourbeleid van 30 dagen

Bosch Ja binnen 30 dagen

AMBACHTSMAN Indien onder garantie, ja

DEWALT 30 dagen retour naar winkeliers; 90 dagen retour op de meeste gereedschappen in het servicecentrum

Fess Nee

Hart Nee

Hilti ja voor accu’s, opladers en ander gereedschap

Makita 30 dagen vervanging of terugbetaling

Metabo HPT 30 dagen

Milwaukee Nee

Paslode Pneumatics Winkel/dealer discretie

Porter-kabel 30 dagen bij winkelier

Ridgid 90 dagen retourbeleid naar winkelier

Ryobi biedt een retourbeleid van 90 dagen bij de winkel

Bekwaam afhankelijk van de omstandigheden

Is Er Een Standaard Doorlooptijd?

Alle merken bieden redelijke doorlooptijden, ze zijn uitzonderlijk. Uiteraard zijn deze exclusief de transittijden van de verzending. Nogmaals, zorg ervoor dat u over essentiële hulpmiddelen beschikt, of gemakkelijk kunt krijgen.

BLACK + DECKER 5 werkdagen

Bosch 5 werkdagen

AMBACHTSMAN N.v.t

DEWALT 5 werkdagen

Festool 48-72 uur

Hart Nee

Hilti Dag in, dag uit

Makita 3 dagen

Metabo HPT 48 uur

Milwaukee 7-10 werkdagen

Paslode 3 dagen

Porter-kabel 5 werkdagen

Ridgid Nee

Ryobi Nee

Vaardigheidsdoel van 5-7 dagen

Gevolgtrekking

We waren geschokt over hoe vergelijkbaar de meeste garanties zijn. En we waren erg blij om de genereuze voorwaarden van sommige merken op bepaalde gebieden te zien. Het lijkt erop dat de fabrikanten beseffen hoe belangrijk garanties zijn voor de meeste professionele aankoopbeslissingen. De voorwaarden van vergelijkbare producten tegen vergelijkbare prijzen liggen redelijk dicht bij elkaar, zoals je zou verwachten in een competitieve markt. Hoewel garantievoorwaarden niet het enige zijn dat belangrijk is bij het nemen van een aankoopbeslissing, kunnen ze uw beslissing om op lange termijn in een merk te investeren, maken of breken.